Kaija Kontulaisen teräslankaveistoksia Kokkolan kävelykeskustassa.

Olohuone kotikaupungissa

Keskustan olohuoneen kukka-altaista kulkijaa tervehtivät Kaija Kontulaisen teräslankaveistossarja ”Olohuone kotikaupungissa”, joka ilmentävät kokkolalaista kaupunkielämää eri muodoissaan.

Veistosten teemoista löytyy mm. lapsiystävällinen Kokkola, luonnonmukaisuus ja ekologisuus sekä rohkea uudistuminen. Talvisin veistokset muuttuvat valotaideteoksiksi.

Teräslankaveistokset muuttuvat pimeän aikaan valotaideteoksiksi.

Teräslankaveistoksien ympärillä tarinaa jatkavat pensaat, perennat ja kesäkukat. Istutukset vaihtavat ulkoasua kauden mukaan ja joka vuosi ne päivittyvät uuteen olomuotoon. Istutuksissa korostuu luonnon monimuotoisuus, näyttävyys, tuoksut, syötävyys ja hyönteisten suosimat kasvit. Kasvien lisäksi altaissa hyödynnetään esimerkiksi lahopuita ja kantoja.

Kävelykeskustan kukkaloistoa ja Kaija Kontulaisen teräslankaveistokset.